Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Πολλή διαφήμιση για το Κοινωνικό Παντοπωλείο - Μικρότερο το αποτέλεσμα από αυτό της Τράπεζας Τροφίμων

Η φωτογραφία από την ιστοσελίδα του δήμου
αδιάψευστος μάρτυρας της μεγαλοπρεπούς παρουσίασης
ενός δήθεν νέου έργου, με μικρότερα όμως αποτελέσματα
Πριν από 14 μήνες περίπου εγκαινιάστηκε το Κοινωνικό Παντοπωλείο στο Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης και χαρακτηρίστηκε με τυμπανοκρουσίες από τη δημοτική αρχή Κωνσταντάτου ως νέο
και πρωτοποριακό έργο.

Δημιουργήθηκε δε και επιτροπή διαχείρισης από δημοτικούς συμβούλους, η οποία έχει συγκληθεί και συνεδριάσει μία και μοναδική φορά στην αρχή της λειτουργίας του.

Είναι ενδιαφέρον να δούμε τις διαφορές με την Τράπεζα Τροφίμων που λειτουργούσε επί διοίκησης Κορτζίδη.

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο εξυπηρετεί 300 περίπου οικογένειες, ενώ η Τράπεζα Τροφίμων ενίσχυε 350 περίπου οικογένειες.

Και οι δύο δομές ήταν κάτω από την επίβλεψη της Κοινωνικής Υπηρεσίας του δήμου αλλά τα πακέτα αλληλεγγύης έχουν διαφορές για τους ωφελούμενους.

Παράδειγμα, η ποσότητα λαδιού στο Κοινωνικό Παντοπωλείο είναι ίδια σε όλα τα πακέτα (1 λίτρο), ενώ της Τράπεζας Τροφίμων ήταν ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας.

Η διμελής οικογένεια έπαιρνε ένα λίτρο, η τριμελής-τετραμελής ενάμιση λίτρο και από πέντε μέλη και πάνω δύο λίτρα λάδι.

Οι ωφελούμενες οικογένειες μαζί με το πακέτο τροφίμων έπαιρναν και 2 εως 4 διατακτικές των 10 € (μετά από συμφωνία με supermarket) για να μπορούν να αγοράσουν ευπαθή προϊόντα (κρέας, ψάρι, φέτα κλπ).

Τώρα αυτό δεν γίνεται, γιατί τις ίδιες διατακτικές το κοινωνικό παντοπωλείο τις μετατρέπει σε ξηρά τροφή για τα ράφια του.

Τα είδη που δίνονται στις ωφελούμενες οικογένειες συγκεντρώνονται για το Κοινωνικό Παντοπωλείο, κυρίως από μεγάλους χορηγούς, οι οποίοι κατάλληλα διαφημίζονται για το φιλανθρωπικό τους έργο.

Αντίθετα η Τράπεζα Τροφίμων είχε ως κύρια πηγή της τους πολίτες, με διάφορες δράσεις δίνοντας προτεραιότητα στην συγκέντρωση ειδών αλλά και την διάχυση του κινήματος αλληλεγγύης και αντίστασης στις πολιτικές που γεννούν τη φτώχεια.

Η «διαφορά» όμως είναι ότι το Κοινωνικό Παντοπωλείο στεγάζεται σε μεγάλο κατάστημα με ευδιάκριτη ταμπέλα και πολυδιαφημίζεται στα ΜΜΕ, στα πλαίσια της επικοινωνιακής πολιτικής της δημοτικής αρχής.

Είναι μια ακόμη έκφραση της αλαζονείας, της φιγούρας και του δήθεν που την διακρίνει.

Αντίθετα, με την Τράπεζα Τροφίμων επί διοίκησης Κορτζίδη, η δουλειά γινόταν με την πρέπουσα σεμνότητα, αλλά είχε και καλύτερα αποτελέσματα.

Με αφανείς εργάτες τους υπάλληλους της Κοινωνικής Υπηρεσίας, τους εθελοντές και τα μέλη της διοίκησης που ήταν επιφορτισμένα με τον τομέα αυτό.


sinergasia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου