Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Μόνο αλήθειες για την εταιρεία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.»

Με αφορμή τα όσα γράφτηκαν στο δελτίο τύπου και τα όσα ακούστηκαν από την εταιρεία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» στη διημερίδα Περιφέρειας Αττικής και Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, που έλαβε χώρα στις 13.12.2014, με θέμα "ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ", φωτίζουμε το επίτηδες θολό και άγνωστο στους πολλούς σχέδιο ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και των παραλιών σε ημετέρους και «αγοραίους».

Απαντώντας ένα προς ένα τα εννέα σημεία του αστείου δελτίου τύπου που κοινοποίησε η «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» η Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης παραθέτει ακριβώς κάτω από κάθε σημείο των σοφιστιών που αναφέρει η εταιρεία (δελτίο τύπου 15/12/2014 της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε. με τίτλο "ΑΛΗΘΕΙΕΣ και ΨΕΜΑΤΑ", τα ανάλογα υπαρκτά, ακριβή και τα ΜΟΝΑ ΑΛΗΘΙΝΑ στοιχεία.

Στη συνέχεια παραθέτουμε ολόκληρο το δελτίο τύπου της ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ που καταρρίπτει τους μύθους και τα ψέματα με αλήθειες:
 
ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Με αφορμή τα όσα ακούστηκαν στην διημερίδα Περιφέρειας Αττικής και Δήμου Βούλας-Βάρης - Βουλιαγμένης, που έλαβε χώρα στις 13.12.2014, με θέμα "οι παραλίες στους Δήμους", η εταιρεία «ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.» αναφέρει τα εξής:
Είναι ψέμα ότι η " ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΕ", είναι εταιρία εδικού σκοπού, είναι ΔΕΚΟ.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Ο διαφημιστής των επενδυτικών ευκαιριών, υφυπουργός κ. Μηταράκης, μέχρι και την κατάθεση του νόμου στην Βουλή, μας διαβεβαίωνε ότι θα είναι εταιρεία ειδικού σκοπού. Τελικά επιλέχτηκε να ιδρυθεί σαν ΔΕΚΟ, για συγκεκριμένους λόγους τους οποίους και εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε. π.χ.: Γιατί μετά την εφαρμογή του σχεδίου
και όντας ζημιογόνα λόγω των συνεχών και προβλεπόμενων εξόδων θα εκκαθαριστεί και θα ιδιωτικοποιηθεί σαν ΔΕΚΟ , χωρίς τις δεσμεύσεις και τα συνταγματικά κωλύματα που απαιτούνται  για την παραχώρηση  παραλιακών τμημάτων, το πιθανότερο από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο θα μεταβιβαστεί σαν εταιρεία που ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Δεν επιλέχτηκε να ιδρυθεί σαν εταιρεία ειδικού σκοπού (S.P.V.) πιθανώς για να δοθεί στα επιχειρηματικά σχήματα η πολύ συμφέρουσα ευκαιρία των ευνοϊκών διατάξεων (φορολογικών-πολεοδομικών) που ισχύουν και φρόντισαν να θεσπίσουν. Τα επιχειρηματικά αυτά σχήματα θα αναλάβουν τον αποκλεισμό των παραλιών με την εγκαθίδρυση επιχειρηματικών εγκαταστάσεων, οι οποίες απευθύνονται σε όλο και λιγότερους που έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν.
 
ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ
O πρόεδρος της Παράκτιο Aττικό Mέτωπο κ. A. Mατιάτος μιλάει στην Deal:
 «Οι πρώτες σκέψεις ήταν η εταιρία να είναι S.P.V., δηλαδή όχημα ειδικού σκοπού. Μετά από πολλές συζητήσεις, σκέψεις και προτάσεις κατά την επεξεργασία του επενδυτικού νόμου 4146/13 που είναι και ο ιδρυτικός της, κατέληξε να είναι μια ανώνυμη εταιρία του Δημοσίου που διέπεται από το νόμο 2190/20, αλλά να υπάγεται και στον 3429/2005 περί ΔΕΚΟ. Το γεγονός αυτό ίσως μειώνει πράγματι την ευελιξία της, μπορεί και την αμεσότητα στην εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ., ισχυροποιεί όμως την θέση της για την επίτευξη των στόχων της».

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι η Εταιρία είναι μικρό ΤΑΙΠΕΔ ή έχει σχέση με αυτό, είναι ΝΠΙΔ με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο, λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος, έχει άλλη δομή, διαφορετική φιλοσοφία και διακριτό ρόλο-σκοπό από το ΤΑΙΠΕΔ.
 Η ΑΛΗΘΕΙΑ  
Η απλή ανάγνωση του νόμου ίδρυσης της εταιρείας και των προβλέψεων του είναι πλήρως διαφωτιστική. Στον ιδρυτικό νόμο αναφέρεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει την αρμοδιότητα να εγκρίνει τους αγοραστές για να γίνει η πώληση των παραλιών και στην ουσία είναι η εποπτεύουσα εταιρεία της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.»



ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ  
Ο νόμος που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο α.ε.» ( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4146 – ΦΕΚ 90 Α 2013 ) και τιτλοφορείται Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 90 Α 2013 Ν. 4146 – αρθ. 16ο – παραγ.3η τελευταίο εδάφιο

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι η Εταιρία έχει την κυριότητα των αιγιαλών, αντίθετα της παραχωρήθηκε η διαχείριση αυτών ενώ υφίσταται πλήρως το νομοθετικό πλαίσιο του ν. 2971/2001.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Οι διατάξεις και οι προβλέψεις του Νόμου 2971/2001 που αφορούν την παραχώρηση των αιγιαλών, στην εποχή των μνημονίων προσαρμόστηκαν για να εξυπηρετούν μόνο την κρατικοϋποστηριζόμενη επιχειρηματικότητα, στην οποία με ευνοϊκές διατάξεις και αμφίβολους διαγωνισμούς (όπου τελικά καταλήγει να συμμετέχει ένας διαγωνιζόμενος ) χαρίζονται οι παράκτιες ζώνες, και οι οποίες με την άκρατη εμπορευματοποίησή τους ανταγωνίζονται αθέμιτα τις τοπικές επιχειρήσεις.

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ 
 ΝΟΜΟΣ 4092 / 2012 Άρθρο 3ο :Ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας . Παραγρ. 7η:Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι τα έσοδα της Εταιρίας χρησιμοποιούνται για την εξόφληση των δανειστών και την μείωση του χρέους, το αντίθετο, παραμένουν αποκλειστικά στην ελληνική οικονομία.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ 
Τα προβλεπόμενα από τον ιδρυτικό νόμο αναφέρουν, ότι παραχωρούνται άνευ ανταλλάγματος κατά πλήρη νομή, κατοχή και κυριότητα τα Δημόσια ακίνητα, με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και η εταιρεία προβαίνει σε πράξεις διαχείρισης και εν γένει εκμετάλλευσης για δικό της λογαριασμό και στο όνομά της. Σαφώς και είναι ένα μεγάλο ερώτημα το πού τελικά θα καταλήγουν τα χρήματα από την διαχείριση –εκμετάλλευση- μεταβίβαση. Το πιθανότερο είναι να καταλήξουν στην αποπληρωμή του χρέους είτε άμεσα είτε έμμεσα σαν πλεόνασμα του προϋπολογισμού, όπως ορίζει το μνημόνιο του οποίου οι δεσμεύσεις θα μας κρατούν δέσμιους έως το 2023.

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ 
Ο νομος που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» ( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4146 – ΦΕΚ 90 Α 2013 ) και τιτλοφορείται Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 90 Α 2013 Ν. 4146 – αρθ. 16ο – παραγ.4η & 5η

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι Εταιρία πουλάει-ξεπουλάει την δημόσια αυτή περιουσία, αντίθετα ένας εκ των σκοπών ίδρυσης της ήταν η απόλυτη προστασία-κατοχύρωση αυτής και η περαιτέρω
διαχείριση και αξιοποίησή της, προς όφελος των πολιτών και της ελληνικής οικονομίας.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Και εδώ, η απλή παράθεση των προβλέψεων του νόμου ίδρυσης της εταιρείας είναι αποκαλυπτική.
Η ανάδειξη των προβλέψεων αυτών όπως φάνηκε και από τις τοποθετήσεις του νομικού Κου Κατερινόπουλου και του εκπροσώπου της Κίνησης για τη διάσωση του παράκτιου μετώπου του Σαρωνικού δείχνει ότι σαφώς και μπορεί να πουλήσει η Παράκτιο Αττικό Μέτωπο, αρκεί να συμφωνήσει ο μεγάλος αδελφός το ΤΑΙΠΕΔ.
Αλλά και στην τροποποίηση αυτού του ιδρυτικού νόμου αναφέρεται, ότι κάθε μεταβίβαση στοιχείων ενεργητικού ή παθητικού, καθώς και κάθε μεταγραφή σχετικών πράξεων απαλλάσσεται από κάθε δημόσιο, δημοτικό, άμεσο ή έμμεσο φόρο, τέλος, εισφορά ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε Ν.Π.Δ.Δ., ασφαλιστικών οργανισμών ή τρίτων, συμπεριλαμβανομένων δικαιωμάτων συμβολαιογράφων, δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών και αμοιβών ή ανταποδοτικών τελών υποθηκοφυλάκων και πάσης φύσης ανταποδοτικών τελών.
Αυτό σημαίνει ότι η Παράκτιο Αττικό Μέτωπο όχι μόνο πουλάει αλλά και ότι οι μεταβιβάσεις αυτές είναι αφορολόγητες. Το πού πάνε τα έσοδα από τις πράξεις διαχείρισης – μεταβίβασης το απαντήσαμε πιο πάνω. Όσον αφορά την προστασία των ακτών, είναι σαφές ότι με την εφαρμογή διαδικασιών fast track, κατά παρέκκλιση των νομοθετημένων χρήσεων και όρων προστασίας των ακτών από το ΥΠΕΚΑ, του οποίου η συναρμοδιότητα εξαιρέθηκε κατά την σύνταξη του νόμου για την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», η προστασία δεν αφορά το φυσικό περιβάλλον αλλά το επιχειρηματικό περιβάλλον και το νομοθέτημα που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» τιτλοφορείται
Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις. ( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4146).

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ
Ο νόμος που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» και τιτλοφορείται: Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 90 Α 2013 Ν. 4146 – αρθ. 16ο – παραγ.1η & παραγ.3η τελευταίο εδάφιο.
Αλλά και στην τροποποίηση αυτού του ιδρυτικού νόμου αναφέρει ΦΕΚ 107 Α 2014 Ν. 4261 – αρθ. 174ο – τροποποίηση του Ν. 4146/2013

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι η ανάκληση της απόφασης της διυπουργικής τον Μάιο του 2014, για την παραχώρηση 2 ακινήτων που ανήκουν στην "υπό αξιοποίηση περιοχή", έγινε υπό την αντίδραση των "θιγόμενων" οργανώσεων - πολιτών, που ούτε το γνώριζαν. Αντίθετα αυτό έγινε αποκλειστικά με πρωτοβουλία της εταιρίας και άμεση ανταπόκριση του αρμοδίου οργάνου.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Για να ασχοληθούν η κυβέρνηση και η εταιρεία με το θέμα αυτό, το οποίο αγνοούσαν μέχρι τότε, χρειάστηκε να έρθουν πρώτα στο φως δημοσιεύματα στα ΜΜΕ. Τα ακίνητα, όπως φαίνεται και στο μέσο ενημέρωσης που πρώτο δημοσίευσε το ζήτημα αυτό, είναι 3 και όχι 2.

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  03/06/2014 18:34 http://www.tovima.gr/society/article/?aid=602692 «Παίρνουν πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ τα «φιλέτα» του παράκτιου αττικού μετώπου. Προς ανάκληση της απόφασης μετά την αποκάλυψη του «Βήματος»
Τα επίμαχα ακίνητα είναι τρία.
Το πρώτο, έκτασης 176 στρεμμάτων, περιλαμβάνει την έκταση από το Αθλητικό Κέντρο Αγίου Κοσμά μέχρι τα «Αστέρια» Γλυφάδας. Το δεύτερο βρίσκεται στη Γλυφάδα και έχει εμβαδό 20 στρεμμάτων. Το τρίτο είναι το Άσπρο Λιθάρι Σουνίου (όπου και το «Cape Sounio» του ομίλου Grecotel), εκτάσεως 383 στρεμμάτων, κυριότητας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), το οποίο τελεί υπό τη διοίκηση και διαχείριση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ).

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι από την δράση της εταιρίας θα χαθεί η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα, αντίθετα ρητά αυτό κατοχυρώνεται.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ 
Οι διατάξεις για την πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες στην εποχή των μνημονίων προσαρμόστηκαν για να εξυπηρετούν μόνο την επιχειρηματικότητα στην οποία με ευνοϊκές διατάξεις που θεσπίζονται, χαρίζονται οι παράκτιες ζώνες και η πρόσβαση σε αυτές ή η χρήση των εγκαταστάσεων απαιτεί την καταβολή αντιτίμου. Να τονίσουμε εδώ ότι και η ετήσια παραχώρηση απλής χρήσης των ελεύθερων παραλιών στους Δήμους για την φροντίδα τους και την ελεύθερη χρήση από τους πολίτες έχει αρθεί, λόγω του ότι προβλέπεται να περάσουν σε δεύτερο ή και τρίτο στάδιο όλες οι παραλίες στην Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε. και ήδη αντιμετωπίζονται σαν οικόπεδα προς πώληση ή ενοικίαση. Μόνο “παράθυρο” για την παραχώρηση των παραλιών στους Δήμους είναι να μείνουν απούλητες ή ανενοικίαστες, επειδή δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, και έτσι να μπορέσουν οι Δήμοι να τις πάρουν με χαμηλό αντάλλαγμα.

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ 
ΝΟΜΟΣ 4092 / 2012 Άρθρο 3ο : Ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας Παραγρ. 7η: Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας Υπ.Οικ. – Γεν.Γραμ. Δημ.Περιουσίας : ΠΟΛ 110 /29-05-2014 = ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΟΙ «ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ» ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ Ο.Τ.Α.

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι επιχειρείται τσιμεντοποίηση της περιοχής, αντίθετα υφίσταται ρητή δέσμευση για πλήρη σεβασμό - εφαρμογή των υφιστάμενων πολεοδομικών, περιβαλλοντικών κλπ διατάξεων.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Οι επενδύσεις που θα γίνουν στις παραλίες και εμπίπτουν στους σκοπούς της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», όπως καθαρά φαίνεται και από την απάντηση του ΥΠ.ΑΝ. σε βουλευτές, είναι δημόσιες στρατηγικές επενδύσεις. Όσον αφορά την προστασία, είναι σαφές ότι με την εφαρμογή διαδικασιών fast track κατά παρέκκλιση των νομοθετημένων χρήσεων και όρων προστασίας των ακτών από το ΥΠΕΚΑ του οποίου η συναρμοδιότητα εξαιρέθηκε κατά την σύνταξη του νόμου για την ίδρυση της, η προστασία δεν αφορά το φυσικό περιβάλλον αλλά το επιχειρηματικό περιβάλλον και το νομοθέτημα που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» τιτλοφορείται "Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις" ( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4146). Οι συνήθεις όροι και διαδικασίες που προβλέπονται, παρακάμπτονται προς όφελος των στρατηγικών επενδύσεων και η απόφαση παίρνεται με πρόταση των επενδυτών. Εκτός από το πολύ ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που προσφέρουν, παρέχουν και γρήγορες διαδικασίες (fast track) μίας στάσης, με πλήρη κάλυψη για την έκδοση όλων των αδειοδοτήσεων που απαιτούνται, κατά παρέκκλιση της διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Κατά την αδειοδότηση και εφαρμογή υπουργικών αποφάσεων και την έκδοση Π.Δ. παρακάμπτεται ακόμα και η γνωμάτευση των κατά τόπους Αρχαιολογικών υπηρεσιών αλλά και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ενώ η «αρμόδια» διεύθυνση αρχαιολογικών αδειών, των στρατηγικών επενδύσεων μπορεί να στελεχωθεί από υπάλληλο που δεν έχει την απαραίτητη εξειδικευμένη γνώση.

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ
Υπ. Αν. : Αρ .Πρωτ. 54241 / 31-10-214 - Απάντηση σε ερώτηση Βουλευτών για την Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ Ο ΝΟΜΟΣ
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4146 – ΦΕΚ 90 Α 2013 - Ο νόμος που περιλαμβάνει σε άρθρο του την ίδρυση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» και τιτλοφορείται : Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις.
ΦΕΚ 90 Α 2013 Ν. 4146 – αρθ. 5ο – παραγ.1η = ΕΣΧΑΣΕ αρθ. 12ο – παραγ.1η = σύσταση διευθύνσεων ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΠΡ. ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 157 ΦΕΚ 249 Α 2013 )- Άρθρο 4ο - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ
Καθορισμός των αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων και του Αυτοτελούς Τμήματος Επιθεώρησης Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΣΧΑΣΕ; Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων
Ο Νόμος 4146/2013 εισάγει επίσης τον θεσμό των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ), που διέπουν τις Στρατηγικές Επενδύσεις επί ιδιωτικών ακινήτων  και αφορούν την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων για το χωροταξικό προορισμό, την επενδυτική ταυτότητα ακινήτων, τη χωροθέτηση και την Παραχώρηση Αιγιαλού και Παραλίας και για τα οποία προβλέπεται αναλογική εφαρμογή των ΕΣΧΑΔΑ, του ν. 3986/2011, περί δημοσίων Ακινήτων. Χρήση των σχετικών πλαισίων μπορεί να γίνεται κατόπιν αιτήματος του επενδυτή.

ΜΑΣ ΛΕΝΕ :
Είναι ψέμα ότι οι ΟΤΑ δεν έχουν λόγο στο εν λόγω εγχείρημα, αντίθετα αυτοί θα συμμετάσχουν - συνδράμουν στο σχεδιασμό και θα επωφεληθούν των εσόδων που θα προκύψουν.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Η μοναδική αρμοδιότητα που προβλέπεται μέχρι τώρα είναι αυτή της καθαριότητας που έχουν και θα έχουν οι Δήμοι για την παράκτια ζώνη . Να αναφέρουμε εδώ, ότι σύμφωνα με μαρτυρίες και δημοσιεύματα, ο πρόεδρος της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» εγκάλεσε σε δήλωσή του τους Δημάρχους για την πλημμελή φροντίδα των παραλιών, ενώ ξέρει ότι ο μόνος που έχει την ευθύνη για την τωρινή εικόνα της εγκατάλειψης και υποβάθμισης, είναι η κυβέρνηση η οποία δεν παραχωρεί τα δικαιώματα όλων των παραλιών στους Δήμους και δε διασφαλίζει τα απαιτούμενα κονδύλια. Το σκηνικό της υποβαθμισμένης και εγκαταλελειμμένης δημόσιας περιουσίας, είτε πρόκειται για παραλία ή για όποιο άλλο περιουσιακό στοιχείο, είναι πλέον γνωστό και στήνεται χρόνια. Έτσι η επερχόμενη έλευση της “σωτηρίας” από την ιδιωτική επένδυση την οποία θα προτείνει έναντι πινακίου φακής ο “επενδυτής”, προβάλλεται ως η μόνη λύση. Το μόνο σημείο στο οποίο εμπλέκονται οι Δήμοι κατά το σχεδιασμό, είναι όταν κατά την εκπόνηση του master plan για την ολική πρόταση αξιοποίησης, η μελετητική εταιρεία απαιτεί να παραδώσουν οι Δήμοι τα σχέδια και τα ψηφιακά υπόβαθρα των παράκτιων ζωνών οι οποίες βρίσκονται στην χωρική ενότητα των διοικητικών τους ορίων (και που αποτελούν περιουσιακό στοιχείο πληρωμένο από τους Δημότες) για κέρδος του μελετητή και γρήγορη εφαρμογή του επιχειρούμενου σχεδίου τους. Για την παραχώρηση στους Δήμους των παραλιών το μόνο “παράθυρο” και ελπίδα των πολιτών, είναι να μείνουν αδιάθετες και να μπορέσουν οι Δήμοι να τις διεκδικήσουν και να τις πάρουν με χαμηλό αντάλλαγμα.

ΒΟΥΛΑ 22 / 12 / 2014
ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Ρι.Κι.Π Β.Β.Β.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου